Content marketing? Dan moet je bij AP zijn!

Postgraduaat Content marketing

Content marketeer is één van de populairste profielen op de arbeidsmarkt. Wil jij je hierin verdiepen? Dan moet je bij AP Hogeschool zijn, want AP is de eerste en voorlopig enige hogeschool die een volwaardig postgraduaat Content Marketing aanbiedt. Zo kan je in amper 1 jaartje tonnen topkennis, topprojecten en top connecties aan je cv toevoegen. Klinkt goed, niet? 

Het postgraduaat Content Marketing is een één-jarige opleiding die perfect kan gecombineerd worden met full time baan of andere opleiding. Kandidaat studenten komen vaak uit de vakgebieden media, marketing, communicatie en advertising maar ook andere achtergronden komen in aanmerking. De meeste deelnemers hebben al minstens enkele jaren werkervaring maar de opleiding staat ook open voor pas afgestudeerden. Dit postgraduaat wordt ingericht in partnership met vakfederatie Custo en 6 expert-partner agencies Propaganda, Be Content, Head Office, Hotel Hungaria, Cypres en The Fat Lady en geleid door vakexperten Chris Van Gils, Frederik Picard en Frederik Marain, ondersteund door Rit De Greef. De lessen worden gegeven door gastlectoren en agencies die leading zijn in hun vakgebied. Studenten werken een heel jaar aan een real life case die ze zelf kunnen aanbrengen.

De nieuwe garde content marketeers aan het woord

anita, anita dierckx, innovita, content, content marketing, communication, web, webevent, marketing, antwerp, communic

Content builds sustainable relationships based on empathy and trust.”
Anita Dierckx

lore, lore de proots, student, antwerp, school, college, content, content marketing, communication, web, webevent, marketing, antwerp, communic

Elke week geven gastdocenten ons andere inzichten vanuit hun expertise en ervaring. Dit maakt de opleiding extra boeiend en laat de puzzelstukjes des te meer in elkaar vallen voor ons eigen contentmarketingplan waar we doorheen het jaar aan werken in opdracht van een bedrijf.”
Lore De Proost

astrid, astrid cuvelier, content, content marketing, communication, web, webevent, marketing, antwerp, communic

Toen ik enkele jaren geleden contentmarketing ontdekte, ging er wereld voor me open. Ik geloof erin dat je met steengoede én relevante content een verschil kan maken.”
Astrid Cuvelier

content, content marketing, webinar, communication, web, webevent, webinar

The perfect match

Ben jij creatief, een verhalenverteller en gebeten door communicatie? Dan is deze opleiding content marketing the perfect match voor jou! Dit postgraduaat is de perfecte aanvulling voor zowel de alumni als voor mensen uit het communicatie- en marketing werkveld die willen kennismaken met dit upcoming, levendig en blijvend communicatie segment.

Dus ben je pas afgestudeerd en wil je meer bijleren over content marketing? Of ben je buiten de werkuren nog op zoek naar een uitdaging? Dan is een postgraduaat echt is voor jou! Leer alles over storytelling, design en business cases in een 1-jarige opleiding.

 

Klinkt het postgraduaat Content marketing als muziek in je oren?

Lessen content marketing content, content marketing, communication, web, webevent, marketing, antwerp, communic
Naast het postgraduaat Content Marketing biedt AP content marketing ook aan als keuzevak voor de richting Communicatiemanagement, alsook als vaste waarde in de richting Journalistiek en Bedrijfsmanagement-marketing. In dit vak leer je als student content creëren die je publiek echt wil en nodig heeft, content die informeert, inspireert en entertaint via print, video, socials en online. Dit vak wordt gegeven door de docenten Chris Van Gils en Frederik Picard, die beiden een jarenlange ervaring in het werkveld van media, marketing en communicatie hebben.

Onderzoek

Het is niet gelogen als we zeggen dat content marketing volop leeft binnen AP, want buiten deze opleidingen wordt er op deze hogeschool ook volop onderzoek gedaan omtrent dit vakgebied.

 

Benieuwd wat onze onderzoekers zoal ontdekt hebben?

De nieuwe garde content marketeers aan het woord: Anita Dierckx

Anita is actief als freelancer, en startte onlangs haar eigen bedrijf ‘Innovita’ waarbij ze start-ups helpt groeien. Toen ze Innovita in haar startblokken wou zetten, besefte ze dat haar plan van aanpak niet echt duidelijk was. Zo kwam ze via het BAM-evenement bij Chris Van Gils terecht, en leerde ze de opleiding Content Rules?! kennen. …