5 nieuwe marketingtrends volgens ‘Your Marketing Mates’

Bron foto: Your Marketing Mates De digitale marketingwereld groeit ongelooflijk snel. Iedere maand duikt er een nieuw kanaal en een nieuwe marketingtrend op.  Net zoals de verwachtingen en behoeften van de consumenten constant veranderen. Australische hosts Belle en Liz van de podcast ‘Your Marketing Mates’ bespreken in aflevering tien van hun vierde seizoen de nieuwe…

Space Safari: een VR-ervaring waarvan je milieubewuster wordt

Bron foto: Virtual Umbrella / Ørsted Tijdens Content (Net)Works, onze alumni- en netwerkavond, konden gasten een virtuele ervaring beleven in het VR-lab. Een spannend tripje naar de ruimte werd mogelijk gemaakt door Ørsted. Het Deens energiebedrijf groeide de afgelopen jaren uit van een fossiel brandstofbedrijf tot een duurzaam energiebedrijf. Sinds 2019 is het bedrijf erkend als…

Waarom is user generated content zo waardevol?

UGC, beter gekend als user generated content, is content in de vorm van video, tekst, audio en foto die gemaakt is door gebruikers van je product/dienst. Wat UGC kan teweegbrengen voor je merk, kom je te weten in deze blogpost. User generated content heeft veel waarde door hoe organisch de informatie is. Klanten geloven sneller…

3 straffe content cases van 2021

Bron foto: Cera BAM (Belgian Association of Marketing) selecteert ieder jaar de strafste Belgische content cases en stelt ze tentoon in hun Content Marketing Casebook. Hieronder lichten we enkele cases van de vijfde editie in 2021 verder uit. 1. Studentikeus (Technopolis en Thomas More) Studentikeus is een samenwerking tussen Technopolis en Thomas More. Ze slaan…

Hoe vorm je een uniek DNA voor je bedrijf?

Op welke manier zorg je ervoor dat je merk uniek overkomt bij mensen? Alles begint bij het formuleren van een missie en een visie, hetgeen waar je als bedrijf voor wil staan. Op die manier ben je vertrokken om je uiteindelijke merkwaarden te gaan bepalen. In plaats van je klanten alleen maar te vertellen wat…

Hoe influencer marketing in elkaar zit

Op welke manier zet ik influencer marketing in? Dat is een vraag die door het hoofd van vele content marketeers spookt. En dat is niet verwonderlijk, want influencer marketing is een complex gegeven. Lees verder om erachter te komen hoe het in zijn werk gaat! De ene organisatie zet influencer marketing sporadisch in, de andere…

Astrid Cuvelier

Nadat Astrid haar bachelor in toegepaste taalkunde en master in meertalige communicatie afrondde, stootte ze toevallig op het postgraduaat content marketing. De combinatie van het digitale, strategische en creatieve aspect was een perfecte aanvulling om haar kennis te vergroten.  Volgens Astrid is elke module een perfecte toevoeging waarbij gastsprekers de theorie omzetten naar het bedrijfsleven.…

Belg verwacht eerlijke en duidelijke communicatie van bedrijven omtrent duurzaamheid

Bij de Belgische consument staat het thema duurzaam ondernemen hoog op de agenda. De Belg verwacht van bedrijven eerlijke en duidelijk communicatie over geleverde inspanningen. Dat blijkt uit een recente enquête  van AP Hogeschool Antwerpen in samenwerking met VBO en iVOX bij 1000 Belgen. Duurzaam ondernemen staat hoog op de agenda van de Belg. Iets…

Studie ICMF toont aan: België scoort gemiddeld op vlak van content marketing

Een onderzoek in januari 2021 van het ICMF toont aan dat België tussen 9 andere Europese landen nog een lange weg af te leggen heeft op vlak van Content marketing. Na het ondervragen van 517 respondenten die actief zijn in de marketing- en communicatiesector, zien we in de analyse van Custo de volgende opvallende conclusies:  …

Podcast tip : Zakelijk vloggen, wat is het en waarom wordt dit hét online marketingkanaal van 2021?

Vloggen, maar dan voor bedrijven. Een interessant onderwerp en ondertussen bijna een trend die wij als studenten niet kunnen laten passeren. Hoe kan jij het verschil maken in jouw niche met zakelijk vloggen?  “Is vloggen niet iets wat enkel influencers doen?”. Zakelijk vloggen is een nog unieke vorm in de zakelijke wereld. Onterecht, want je…