Docenten opleiding Content Marketing

Onze docenten

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo.

Frederik Picard - profielfoto web

Frederik Picard

“Een uitdagende marketingstrateeg.” Zo wordt Frederik vaak beschreven. Frederik combineert theorie met praktijk. Hij is deeltijds marketinglector aan de Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen en doceert de vakken kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek en content marketing. Daarnaast runt hij marketing- en communicatiebureau Reputations, dat gespecialiseerd is in het reputatiemanagement van tal van nationale en internationale klanten. Frederik vertrekt altijd vanuit een sterk onderbouwd strategisch kader. Binnen het postgraduaat neemt hij ook die rol op: hoe kan content marketing op een degelijke manier verankerd worden in een bedrijf of organisatie?

 

+32 496 62 06 94
frederik.picard@ap.be

Chris Van Gils

Chris Van Gils

“Content Rules, but what are the rules?”, dat is een vraag die Chris bezighoudt. Als lector content marketing bij Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen, als content architect bij ContentMoon, haar eigen content marketing studio en als curator van het congres, de posthogeschoolopleiding en het postgraduaat Content Marketing van AP.

 

Hoe kan content een publiek opbouwen, boeien en verbinden, zowel in media als in professionele of overheidscontext? Kunnen ook merken,bedrijven en overheden publisher worden? En wat zijn dan de regels? Hoe maak je het verschil met content? En hoe ontwikkel je een content marketing architectuur voor een merk? Ook voor het postgraduaat neemt Chris de rol van architect & curator op: met veel deskundigheid, ervaring en creativiteit ontwikkelt ze samen met het werkveld en collega’s van AP een programma dat een all-in ticket geeft in de wereld van content marketing.

 

+32 475 78 05 01
chris.vangils@ap.be

content_rules_docenten_frederik_marain

Frederik Marain

Frederik Marain gelooft in de kracht van goed vertelde verhalen, maar langs de andere kant blijft hij twijfelen aan de vastberadenheid en de volharding van de marketing- en reclamewereld om er voluit voor te gaan.
Frederik doceert verschillende vakken aan AP Hogeschool en de VUB, onder meer Digitale Media, Research en Geavanceerde Journalistieke Technieken. Sinds 2002 helpt hij bedrijven pragmatische digitale strategieën te ontwikkelen.

 

+32 485 18 41 47
frederik.marain@ap.be

Aart Lensink

Aart Lensink

Aart Lensink is directeur en mede-oprichter van LVB Networks, een van de grootste contentmarketing-bureaus. Hij begon als journalist bij dagbladen, later bij publieks- en vaktijdschriften en als eindredacteur van tv-nieuwsprogramma’s. Vanaf het begin van LVB Networks (1996) richt hij zich op redactionele communicatie voor merken en organisaties. Branded content, customer media en content marketing; op die gebieden helpt LVB Networks klanten. Naast zijn werk bij LVB Networks is hij actief als bestuurslid van Platform Content, de brancheorganisatie van bureaus die gespecialiseerd zijn in het produceren én distribueren van content. In 2015 publiceerde Aart Lensink zijn eigen boek: Formats, de next step in content marketing.

Anne_web

Anne Wislez

Anne staat voor het informeren, inspireren, begeesteren, netwerken en samenwerken voor een fijnere, menselijke wereld. Ze is sinds 1988 freelance medewerker bij Sanoma Magazines voor onder andere Flair en Libelle en bij Roularta, weekend Knack. 

 

Met 25 jaar ervaring in het journalistieke werkveld is Anne ook hoofdredactrice bij Psychologies Magazine, de Vlaamse editie.

Bart Lombaerts

Bart Lombaerts

“Reconnecting consumers and brands through meaningful marketing”, dit is het motto van Bart Lombaerts, de voormalige hoofdredacteur van Media Marketing. Hij werkte in totaal twaalf jaar voor het magazine. Precies in die periode observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok.

Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie als pers- en communicatiemanager bij Kom op tegen Kanker en is de co-auteur van het succesboek ‘Media in Beweging’, dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector. In 2016 publiceerde hij samen met o.a. Wouter Temmerman het basiswerk ‘Content Marketing – van marketeer tot uitgever‘. Eind 2018 volgde ‘Meaningful Marketing‘, waarin hij merken helpt hun content marketing richting te geven.

Momenteel is Bart Lombaerts Head of Content en co-founder van het contentproductiehuis SPYKE. Daarnaast is hij nog docent bij communicatieschool IHECS en geeft hij opleidingen en gastcolleges over content marketing.

carolien

Carolien Vader

Carolien Vader houdt zich bezig met de transitie van traditionele media naar online en social media.
Ze houdt zich bezig met het adviseren van (media)merken bij het ontwikkelen en uitrollen van
content strategieën en met de manier waarop bedrijven hun identiteit en community kunnen
versterken.

 

Carolien werkte bij verschillende uitgevers als hoofdredacteur, conceptontwikkelaar, contentstrateeg
en adviseur op het gebied van cross mediaal uitgeven. Naast haar carrière bij verschillende uitgevers
is ze ook eigenaar van Bladendokter.nl en medeoprichter van contentstrategiebureau The Big Story.
Ze is ook auteur van het Content Playbook. Carolien is een vrouw met 25 jaar ervaring in het maken
van tijdschriften, boeken en concepten voor pr-, marketing- en communicatiecampagnes.

 

frank marinus

Frank Marinus

Frank is een creative director die het leuk vindt om ideeën naar voor te duwen zodat ze uiteindelijk echt verandering maken voor een bedrijf. Hij gelooft in de kracht van een goed verhaal en in het feit dat alles te maken heeft met de manier waarop het verhaal verteld wordt. In 2005 is Frank begonnen bij TBWA is Shanghai als creative director en in 2017 zette hij zijn werk voort als creative director bij TBWA in België. 

 

De specialiteiten van Frank zijn brand building en copywriter. hij beschrijft zichzelf als iemand met sterke strategische kwaliteiten, fantastische presentatie kwaliteiten, een creatieve denker met zowel off- als online ervaring.

Karen Vandenbossche

Karen Vandenbossche

Karen krijgt een kick van nieuwe ideeën of nieuwe projecten. Haar hersenen staan nooit stil en ze heeft elke dag uren te kort om te doen wat ze graag doet. Karen Vandenbossche kreeg al vrij snel de contentmarketingmicrobe te pakken bij de MediaPartners Group. Na meer dan 10 jaar ervaring in zowel B2B als B2C projecten maakte ze de overstap naar Sanoma Media waar ze bij de contentmarketing afdeling sQills Account Director werd voor Carrefour en Electrabel. Sinds 2014 is ze Managing Partner van BeContent, een contentmarketing agency met expertise in lifestyle content die ze samen met Liesbeth van Wassenhoven oprichtte. BeContent mocht al met trots merken als JBC, Carrefour, Medialaan, Scapa, Mayerline, Reworld Media, Agfa Healthcare en njam! tot hun klantenportefeuille voegen.

Kenneth Dée

Kenneth Dée

Kenneth zijn passies zijn journalistiek en technologie. Deze kan hij combineren met zijn job als  journalist bij VTM NIEUWS. Hij is gespecialiseerd in technologie en cybercrime. Hij maakt televisiereportages over die onderwerpen voor een zo breed mogelijk publiek. Naast zijn job als journalist is hij ook Innovation Editor bij MEDIALAAN. Samen met Hans Verbist publiceerde hij het boek ‘Cyberveilig in 10 dagen’. 

 

Kenneth heeft zijn opleiding journalsitiek op de AP Hogeschool afgelegd en vond hier sinds kort zijn huidige job als lector Digital Content Creation. De ervaring als content creator en content manager heeft hij opgelopen bij After The Hype, waar hij instond voor de content management, nieuws selectie en dagelijks management van de journalisten.

Koen Denolf

Koen Denolf

Met 25 jaar marketingcommunicatie-ervaring op de teller, specialiseerde Koen Denolf zich in 2015 tot het samenbrengen van content en advertising, met zijn bureau The Fat Lady, waar hij content strategist en managing partner is. Daarvoor is hij 21 jaar lang shareholder en strategist geweest bij advertising agency Markee, waarvan 8 jaar ook strategist bij Het Salon. Ook is hij shareholder en advisor van de content marketing publishing tool CUTSMZ en geeft hij les op STIMA.

Sinds 2016 is Koen Chief Evangelist bij Twenty Thoughts Before Noon. Tijdens Twenty Thoughts Before Noon gaat The Fat Lady samen met Invisible Puppy aan de hand van inspirerende inzichten en praktische tips op zoek naar een antwoord op de vraag hoe je jouw content naar een hoger niveau tilt. Koen heeft zichzelf in 2012 een jaar lang president mogen noemen van Custo: De Belgische vakvereniging van contentmarketing-agentschappen.

Liesbeth van Wassenhove

Liesbeth Van Wassenhoven

Liesbeth is visual storyteller pur sang. Ze is waarschijnlijk de meest getalenteerde bladenverslinder die je kan vinden. Ze omschrijft zichzelf als typografie- en coverjunkie en is een echte beeldendenker. Liesbeth is de co-founder en creative director van BeContent. Daarnaast is ze de owner van Resoluut, een graphic design studio. Ze heeft 10 jaar lang bij Sanoma Media gewerkt als Art Director bij sQills en heeft daar de mede-oprichter van BeContent, Karen Vandenbossche leren kennen. BeContent mocht al met trots merken als JBC, Carrefour, Medialaan, Scapa, Mayerline, Reworld Media, Agfa Healthcare en njam! tot hun klantenportefeuille voegen.

mark

Mark van Varik

Mark is gefascineerd door de kracht van visuele communicatie. Het feit dat de maatschappij steeds visueler gezind wordt en hoe de mensen hierop reageren, ziet Mark als een ongelofelijke inspiratie. De manier waarop visuele media kan inspireren, veranderen, duidelijk maken van verschillende topics is Mark zijn grootste interesse. 

 

Zijn passie voor visuele media trekt hij door in zijn carrière. Enerzijds geeft hij les op de AP Hogeschool in Antwerpen in de vakken Beeldtaal, Visueel Communiceren en andere vakken die te maken hebben met visualisatie en presenteren. Naast zijn carrière als lesgever, is Mark freelance Graphic Designer. 

Michel libens foto

Michel Libens

Michel beschrijft zichzelf als een content marketing angel, hij gelooft snel in content marketing en is dan ook bereid om erin te investeren. Zijn professionele leven staat in het teken van de combinatie tussen marketing en uitgeven. In november 2016 kwam dan ook het boek ‘Content Marketing – van marketeer tot uitgever’ uit, waaraan Michel meeschreef. 

Naast Michels’ schrijverscarrière is hij managing partner – CEO bij Propaganda, één van de markt leidende contentmarketingbureaus is België. Samen met zijn gedreven en gepassioneerde collega’s zorgde hij ervoor dat Propaganda uitgroeide tot het grootste onafhankelijke content marketing agency in België. Michel is naast uitgever en CEO bij Propaganda ook oprichtend voorzitter bij Custo, een federatie van content marketing agencies is België. 

Michel is ongetwijfeld een gedreven man met veel ervaring in het werkveld en in de wereld van content marketing.

Image-1024-1024-8691

Sandra Mermans

Sandra Mermans is al zeker 17 jaar freelance fotografe. Ze heeft fotografie gestudeerd op AP hogeschool én LUCA school of arts: het Sint-Lukas in Brussel. Sandra Mermans is freelance fotografe voor Charlie Magazine en lector fotografie aan de Artesis-Plantijn hogeschool in Antwerpen. Als letterlijk verstrooide professor aan de Artesis Plantijn Hogeschool vindt Sandra steeds haar focus terug door de lens van haar camera. Hoewel ze in meerdere domeinen van de fotografie thuis is zoals interieur en culinair, is ze het meest gegrepen door de mens in al zijn verscheidenheid. Wat we zien bij Sandra, zijn rake portretten van mensen die zich in volle glorie tonen.

soetkin

Soetkin Bulcke

Soetkin Bulcke is een ervaren freelance journaliste. Ze heeft een gevoel voor de Nederlandse taal, gecombineerd met een creatieve swung, waardoor haar stukken een plezier om te lezen zijn. Naast haar schrijfwerk geeft ze ook part-time les aan Thomas More hogeschool in Mechelen waar ze studenten leert hoe zij op een creatieve manier journalistieke technieken gebruiken. Momenteel werkt Soetkin voor Bookmauntainpark als editor, maar ze heeft een geschiedenis als journaliste bij onder andere Sanoma Magazines en heeft ze verschillende rubrieken onder haar naam staan bij De Morgen Magazine, Nest en Actief Wonen.

tom-muyllaert

Tom Muyllaert

“Listen. Learn. & Leverage Value.”, dat is Tom’s statement.

Tom Muyllaert is een energieke marketeer, trainer, connector & social media addict. Hij heeft gewerkt bij The Reference als Social Media Monitoring & Analysis consultant. Met zijn 10 jaar ervaring in digitale marketing, e-commerce en omnichannel commerce is hij een man die van aanpakken weet, zowel op strategisch niveau als tactische niveau. 

 

Sinds november 2017 heeft Tom zijn eigen bedrijf, UpLevel. UpLevel is een bedrijf dat zich specialiseert in het helpen van bedrijven met het transformeren en groeien van hun digitale business door ROI gedreven statistieken en tactieken.

Wouter_hoofd_def

Wouter Frateur

Wouter Frateur is al meer dan 25 jaar lector aan de AP Hogeschool. hij is werkzaam in de opleiding Journalistiek en is niet bang om zijn studenten een uitdaging voor te leggen. Wouter heeft al verschillende projecten afgewerkt tijdens zijn carrière. Hij zorgt ervoor dat zijn studenten hun journalistieke skills in de strijd gooien voor de door de opdrachtgever gewenste verhalen.

Jan Keersmaekers

Jan Keersmaekers

 

“In 2020 is 87% van het internetverkeer video. What’s in it for me?”

Jan Keersmaekers spreekt graag over “video voor en na de hype”. In het Postgraduaat Content Marketing maakt hij studenten onder meer wegwijs in de waarde van video in een content strategie en in de praktische aspecten van videoproductie en -distributie.

 

Jan startte zijn loopbaan als producer bij het agency Roses Are Blue. Hij richtte in 2003 mee het productiehuis Sultan Sushi op, dat kijkcijferhits maakte voor alle Vlaamse zenders. In 2018 startte hij Beehived Media, “the video strategy and production company”.