Ebele Wybenga

Ebele Wybenga is columnist, auteur en ervaren spreker. Hij is medeoprichter van het mediabedrijf HearHear Media. Op het Content Rules?!-congres spreekt Wybenga over de opkomst van branded journalism. Hij publiceerde er in 2013 het boek ‘The Editorial Age’ over. Een boek over de kansen en problemen wanneer mediabedrijven en advertentiebedrijven bij elkaar komen. Wybenga werkte zelf in de journalistieke als marketingsector en stelt zich de vraag: “wie kan zich een advertorial herinneren waarvan hij onder de indruk was?”

 

“Het internet gaf het publiek controle over wat het ziet. Speel op hun fascinaties in.”

 

Hoe garandeer je kwaliteit in de Marketingsector?

→ Zijn eerste remedie: werk met onafhankelijk denkend redactioneel talent.

→ speel in op de fascinaties van je publiek.

→ laat als uitgever je onafhankelijke nieuwsredactie erbuiten.

“Waar ik van hou is dat merken hun merk groot op hun branded content vermelden. Het is verder echter minder commercieel. Ze hebben zelfvertrouwen. Heb je dat zelfvertrouwen niet, maak dan gewoon reclame.”

→ vermeld je merk trots en ondubbelzinnig als afzender

 

“Zichtbaarheid is te koop, maar aandacht moet je verdienen.” Kijk niet alleen hoeveel mensen op je verhaal klikken, maar ook hoe lang ze er blijven.

→ meet je resultaten in Attention Minutes

 

 

 

 

 

 

 

Door: Tom Vandenhove

 

 

 

No Comments

Post A Comment