Versslageving

Heb je een sessie gemist? Geen nood, onze journalisten brengen verslag uit.
21
Mei

“Het is niet omdat je onderwerp doods is, dat jij ook zo moet klinken”

Door Mayté Hateau

Voor mensen met een interesse in videoproductie kwam Pelpina Trip een uur praten. Naast het maken van video’s is Trip ook gespecialiseerd in videomarketing. Dat was meteen ook het thema van deze sessie. “Hoe til ik mijn video’s naar een hoger niveau?” Met enkele stevige slagzinnen wijdde Trip uit over de kracht van Video.

Hoe verpak je een product? Dat bleek de vraag van de dag te zijn. Een persoonlijke boodschap is de eerste stap naar een succesvolle video. Dit doe je door je kijkers te leren begrijpen. Wie zijn ze? Wat zijn hun vragen? En belangrijker: wat zijn hun problemen? Dicht bij je publiek staan vergt inleving: échte mensen op een beeldscherm houden de aandacht veel beter vast, aangezien we geprogrammeerd zijn om altijd eerst naar het gezicht te kijken. Werk ook aan je storytelling door je stem te trainen: “Het is niet omdat het onderwerp doods is, dat jij ook zo moet klinken.”

Het is niet wat je filmt, maar hoe je filmt. Tips over audio, licht en cameragebruik passeerden de revue. Investeren in een degelijk microfoontje, het gebruik van daglicht en horizontale beelden zijn essentieel. Alvorens je uploadt op het wereldwijde web heeft Trip nog één belangrijke vraag. “Waar kijken mensen naar voor ze ergens op klikken?” De lengte van een video blijkt daar heel belangrijk in te zijn, net zoals een toffe thumbnail.

Tenslotte moet je gewoonweg beginnen werken aan je videostrategie. Bedenkt enkele formats die relevant zijn. Wat gaat er deze zomer gebeuren? Speel daar op in. Niet denken, maar doen!

Leave a Reply