Versslageving

Heb je een sessie gemist? Geen nood, onze journalisten brengen verslag uit.
16
Mei

Nina leert samen met Lidl de mensen koken

Nora Vanderschrick  omschrijft zichzelf als een sociaal dier, met passie voor fotografie, reizen en sport. Ze behaalde haar diploma Communicatiewetenschappen aan de VUB. Daarna startte Nora Vanderschrick haar carrière in de muziekwereld. Ze had zeven jaar lang een marketingfunctie bij Warner Music & Universal Music. Daarna begon ze als creatieve accountmanager bij SBS in het Brandcare Team. Ondertussen is Nora Vanderschrick aan de slag als creatieve accountmanager bij De Persgroep. Daar staat ze sinds drie jaar ook aan het hoofd van het BrandTales team.

Samen met Jonas Braun van Lidl zoekt ze met Nina Kookt een antwoord op de meest gestelde vraag binnen een gezin: “wat eten we vandaag?” Een nieuwssite vraagt geen kookvideo’s voor een 5-gangenmenu maar snelle en eenvoudige maar toch verrassende kookvideo’s met lifehacks.

Ze zoeken uit waar mensen in andere merken van hen, maar ook bij concurrenten, op klikken (Een expert review scan dus). Ze haken in op buzzwords die het goed doen op internet, en waardoor mensen hen snel terugvinden op het internet. Ze zetten ook in op short form om op sociale media te delen en door te sturen.

Op de achtergrond wordt elke stap die een gebruiker maakt geanalyseerd om de gebruiker te sturen in de richting om nog meer van hun aanbod door te sturen. Ze gebruiken daarvoor een Video Management System (VMS), daarin zien ze in één keer hoe alle filmpjes het doen, hoe lang iemand kijkt, maar ook hoe de Nederlandstalige filmpjes het doen in vergelijking met de Engelstalige of Franstalige. Voor elke gebruiker, die de grootte van een cookie heeft, analyseren ze het persoonlijke gebruik. Bijvoorbeeld dat persoon X 23 filmpjes bekeek, waarvan 15 vegetarisch. Op die manier stemmen ze hun toekomstige content af op waar hun gebruikers naar op zoek zijn.

Voor hun eenjarig bestaan is er gezocht naar een nieuw concept: Foodie Files. Daarbij haken ze in op de influencer trend. Ze gebruiken bloggers, vloggers en andere online influencers die iets met eten doen. Samen met hen bieden ze nog meer recepten aan.

Door: Tom Vandenhove

Leave a Reply