Programma downloaden

Download hieronder het volledige programma in pdf-formaat.

Download pdf

Onthaal met koffie 9:00

Bij de keynotesprekers hoeft u geen keuze te maken. Dit zijn plenaire sessies.

Keynotes 9:30 - 11:00

Joe Pulizzi: Why publishing is the future of marketing (sessie in het Engels)

Joe Pulizzi is dé goeroe van contentmarketing, momenteel de snelst groeiende internetmarketingindustrie. In 2014 mocht hij de John Caldwell Lifetime Achievement Award van de Content Council ontvangen. In zijn sessie...
Read More
Joe Pulizzi
Joe Pulizzi

Dave Trott: Brands, storytelling & creativity (sessie in het Engels)

“Simple is smart. Complicated is stupid!” Met die quote luidt Dave Trott zijn sessie in. Als reclamespecialist geeft Dave Trott zijn visie over contentadvertising. Volgens Trott moet iedereen een boodschap...
Read More
Dave Trott

LIESBETH VAN IMPE, Hoofdredacteur Nieuwsblad : Waarom ik het woord “content” haat (en journalisten het best nooit gebruiken)

Native advertising en contentmarketing zijn nieuwe, hippe woorden voor een oude praktijk: de poging vanuit adverteerders om de grens tussen commerciële boodschappen en journalistiek te laten vervagen. En dan worden...
Read More
Liesbeth Van Impe

Pauze 11:00 - 11:30

Deep-Dives 11:30 - 13:00

Er zijn vier deep-divesessies waarvan u er twee kan bijwonen. Het is dus de bedoeling dat u één sessie kiest van 11:30u tot 12:15u en één sessie van 12:15u tot 13:00u.

Ebele Wybenga
Ilse Van Looveren, Veerle Van Assche & SIMONE KROUWER

Ebele Wybenga: The editorial Age

Hoe een einde maken aan saaie, misleidende, irritante en doelloze branded content? Geen makkelijke opdracht in een tijd waar branded content overal en altijd aanwezig is. In zijn sessie gaat...
Read More
Ebele Wybenga

Ilse Van Looveren, Veerle Van Assche & SIMONE KROUWER: De dilemma’s van de contentmarketeer. Onderzoeksinzichten.

Hoe verweef ik redactionele en commerciële content zonder het vertrouwen van de consument te beschadigen? Wanneer kiezen voor print only, wanneer voor digitaal en wanneer voor de mix van beiden?...
Read More
Simone Krouwer
Ilse Van Looveren
Veerle Van Assche
Albert Jan Huisman & Bert Van Loon
Sean King, CEO Seven

Albert Jan Huisman en Bert Van Loon: 69 Key insights from 41 kg of (Content) Marketing Books

In de sessie van Albert Jan Huisman en Bert Van Loon passeren verschillende boeken de revue voor de marketeer die zich steeds wil verbeteren. Ze nemen u mee door een...
Read More
Albert Jan Huisman
Bert Van Loon

Sean King, CEO Seven : Case Sainsbury’s (sessie in het Engels)

De Britse supermarktketen Sainsbury’s won in 2016  de award voor Content Marketing Project of the Year, Best Retail Publication van het Content Marketing Institute. Sainsbury’s-CEO Sean King komt exclusief voor ons land tonen hoe...
Read More
Sean King

Pauze 13:00 - 14:00

Parallelsessies 14:00 - 15:00

Van 14:00u tot 15:00u vinden negen parallelsessies plaats. U kan hiervan één sessie bijwonen. U kiest één van de case studies, één van de speed sessions OF één van de workshops.

Voorbeeld: U kiest ervoor een speed session te volgen. Dan kan u kiezen uit ‘Influencers’, ‘Legal & Deontology’ OF ‘Technology’. Wanneer u dan bijvoorbeeld ‘Influencers’ kiest, dan volgt u sowieso de sessies ‘Native Nation’, ‘Saskia Neirinckx, the wicked’ EN ‘Feeling concept gastvrouwen’.

Case Studies1 14:00 - 15:00

CONTENT ADVERTISING
Award winning content advertising cases
Fashion & Beauty
Verleiding in woord & beeld: 2 story-technieken
Social/Non-profit
Content voor nobele doelen: 3 verhalen die het verschil maken

JanPieter Mels Famous/grey, IOANA BETIEANU : Case WWF

WWF, wereldwijd actief in meer dan 100 landen, beschermt de natuur, helpt mensen om duurzamer te leven en onderneemt actie tegen klimaatverandering. In België is het hoofddoel van de organisatie...
Read More
Ioana Betieanu
Janpieter Mels

Dimitri Mundorff, LDV United : case Unified Sports

Unified Sports brengt atleten met en zonder een mentale beperking samen in een team. Het hoofddoel is niet het winnen van een wedstrijd maar de overwinning van sociale integratie. Personen...
Read More
Dimitri Mundorff

Daan Richard, Prophets: Winnaar Content Cuckoo Award

Met de Content Cuckoo Awards wil Custo het beste contentmarketing productwerk onderscheiden dat de merken en agentschappen in het afgelopen jaar hebben geproduceerd (tussen januari 2016 en maart 2017). De...
Read More
Daan Richard

KAREN HELLEMANS, JBC: Case: JBC

Karen Hellemans brengt het verhaal van een fashion retailer die resoluut gaat voor een digitale contenttransformatie. JBC is ervan overtuigd dat een merk een verhaal moet vertellen. Dat verhaal komt...
Read More
Karen Hellemans

Evi Malcorps & PIETER BERWAERTS, HEAD OFFICE : Case Ici ParisXL

In nauwe samenwerking met het toonaangevende cosmetica-merk van België herdefinieerde Head Office hun data-driven contentmarketing benadering volledig. Waar vergelijkingswinkels en nieuwe agressieve spelers de positie van ICI PARIS XL als...
Read More
Evi Malcorps
Pieter Berwaerts

Nadja De Wolf, TAKEDA

In deze sessie toont een pharmabedrijf hoe je met content het leven van patiënten aangenamer kan maken. Nadja de Wolf van TAKEDA legt in haar sessie uit hoe een bedrijf...
Read More
Nadja De Wolf

KATRIEN VERFAILLIE & SOFIE DE KEYSER, RECUPEL-OVAM : Koelkast-in-orde

Jaarlijks is er een enorm voedselverlies in Vlaanderen. Elke Vlaming kiepert maar liefst 18 tot 26 kg voeding in de vuilnisbak. De website koelkastinorde.be stimuleert onder andere een slim gebruik...
Read More
Sofie De Keyser
Katrien Verfaillie

Kris Dewitte, Roularta- VAPH : Vlaams agentschap personen met een handicap- magazine

“Less is more, ook in contentmarketing! Niet de hoeveelheid maar kwaliteit primeert.” Met die quote legt Kris Dewitte de basis voor zijn sessie. Het Vlaams Agentschap voor Personen met een...
Read More
Kris Dewitte

Speed Sessions1 14:00 - 15:00

Influencers
De influencer-industry: 3 key-spelers
Legal & Deontology
Hoe reguleren we content marketing?
Technology
Hoe technology content (& commerce) ondersteunt

Bert Marievoet, NATIVE NATION

Merken kunnen niet meer zonder influencers. Dat komt omdat ze uit zichzelf geen organische reach meer hebben op sociale media en omdat de emotionele band tussen influencers en hun volgers...
Read More
Bert Marievoet

Saskia Neirinckx, The Wicked

“There is no one size fits all influential” volgens Saskia Neirinckx. Alles draait om geloofwaardigheid, zowel bij het merk als bij de influencer. Influencer marketing is een ding maar …...
Read More
Saskia Neirinckx

An Brouckmans, FEELING concept gastvrouwen

An Brouckmans vestigt de aandacht in haar sessie op het maandblad Feeling. Feeling moet zich net zoals alle andere magazines steeds heruitvinden en blijven vernieuwen. Dat doet het door het...
Read More
An Brouckmans

Hoe reguleren we content marketing en wat is de rol van het journalistieke métier?

In deze sessie zoomen we in op de actuele discussie rond content marketing en native advertising. Zowel de Raad voor de Journalistiek als de Raad voor de Reclame vaardigden deontologische...
Read More
Koen Denolf
Raymond De Craecker
Bart Du Laing
Bas Bogaerts
Pieter Knapen
Hilde Van den Bulck

JONAS DE COOMAN & VINCENT Nédée, APPINESS: Spott Turn content into inspiration

Spott – turn content into inspiration –  is een bedrijf dat videocontent verrijkt met metadata. Zo kunnen kijkers interageren met hun favoriete content. Spott biedt een innovatieve manier aan om...
Read More
Vincent Nédée
Jonas De Cooman

Patrick De Pauw, Social Seeder: De impact van mond-tot-mondcommunicatie

Social Seeder is een platform dat digitale mond-tot-mondcommunicatie eenvoudig maakt want het netwerk van uw fans, medewerkers en stakeholders is immers veel groter dan dat van uw bedrijf, organisatie of...
Read More
Patrick De Pauw

DANA NASTASE, TWIPE: How to create a stunning mobile magazine without design or coding skills

Dana Nastase is verantwoordelijk voor de uitbouw van een nieuwe productlijn Magazine.live bij Twipe. Volgens haar is het bijzonder simpel om een digitaal magazine te creëren en te distribueren. Dat...
Read More
Dana Nastase

Workshops1 14:00 - 15:00

STRATEGY
Video
Visual Content

Custo, Harde tips & tricks: Content marketing strategy

Het is de naam van dit congres. Maar wat betekent het precies? En hoe begin je aan content marketing? Twee ervaren vakmannen gaan in dit half uur meteen naar de...
Read More
Frank Goetmaeckers
Hans De Loore

CUSTO: The client brief

De briefing is de belangrijkste informatie die een klant aan zijn bureau verstrekt. Al wat volgt, vloeit voort uit de briefing. Custo/ACC en UBA hebben gezamenlijk richtlijnen uitgewerkt die merken...
Read More
Jef De Busser
Karen Vandenbossche

PELPINA TRIP: Videomarketing in 60 minuten

Video is een hot topic. Mensen denken vaak dat iedereen een video kan maken maar hoe maakt u een video die de mensen ook echt raakt en waarmee u uw...
Read More
Pelpina Trip

ERIK HENSEL, LIFE HUNTERS: Viral content: Van 1 naar 1 miljoen views

Televisiereclame werkt niet meer en adverteerders moeten nieuwe manieren zoeken om hun doelgroep te bereiken. Content maken is één zaak maar de content verspreiden is een andere. Die twee zaken...
Read More
Erik Hensel

Pauze 15:00 - 15:30

Parallelsessies 15:30 - 16:30

Van 15:30u tot 16:30u vinden opnieuw negen parallelsessies plaats. U kan hiervan één sessie bijwonen. U kiest één van de case studies, één van de speed sessions OF één van de workshops.

Voorbeeld: U kiest ervoor een case study te volgen. Dan kan u kiezen uit ‘Finance’, ‘Leisure’ OF ‘Retail/Food’. Wanneer u dan bijvoorbeeld ‘Leisure’ kiest, dan volgt u sowieso de sessies ‘Frank Bosteels, Connections VR’, ‘Kinepolis’ EN ‘StapAf’.

Case Studies2 15:30 - 16:30

Finance
Content in financial services: 3 spraakmakende cases
Leisure
Entertaining content : 3 unieke brand-experiences
Retail/Food
Food, retail & content: 2 internationale top brands vertellen

Wouter Van den Herrewegen, Ethias: Case: StartLife

18 tot 30-jarigen zijn moeilijk te bereiken met push marketing. Voor hen is pull marketing de beste strategie. Om tot goede content te komen, is absoluut een passend mechanisme nodig....
Read More
Wouter Van Den Herrewegen

KRISTEL DODION, RABOBANK: Case : Rabobank

Met het statement ‘we are not a bank,we are a publisher’ kiest de onlinebank Rabobank resoluut voor een multi-channel content marketing approach. De online klanten van Rabobank gaan heel bewust...
Read More
Kristel Dodion

Celine De Coster, Bold and Pepper: Case: Grappa

Grappa, een breed lifestylemagazine, is voor KBC dé manier om bemiddelde cliënten aan hun te binden. Het merk KBC dringt zich niet op aan de lezer maar op een indirecte...
Read More
Celine De Coster

Frank Bosteels, Connections VR

Hoe verweert een reisorganisatie zich in een wereld waarin het uitgebreide aanbod op het internet een alsmaar grotere concurrentie oplevert? Net als in andere sectoren moet u als reiskantoor uw...
Read More
Frank Bosteels

Stefaan Claes, Kinepolis

Kinepolis wil met klanten zo communiceren dat zij de marketingcommunicatie niet meer ervaren als advertenties maar als een dienst die Kinepolis hen verleent. Dat heet ‘Communication as a service’. Het...
Read More
Stefaan Claes

Bart De Vliegher & Tim Bottelberghe, StapAf

StapAf, het fiets- en wandelmagazine van Toerisme Oost-Vlaanderen, is een lovebrand met hoge responscijfers en een hecht contact met de doelgroep. Niet de organisatie, maar de consument staat centraal. Dat...
Read More
Tim Bottelberghe
Bart De Vliegher

Valérie De Smet, CARREFOUR

In 2005 werd Simply you, het print loyaltyprogramma gecreëerd om de relatie tussen Carrefour en haar klanten te stimuleren. Met een oog voor versheid en kwaliteit biedt het lifestyle magazine een mix van inspirerende...
Read More
Valérie De Smet

LISE-MARIE D’HOOGHE, GICOM: Case: Delhaize

Het Delhaize magazine is sinds enkele jaren het meest gelezen magazine in België en dit zelfs boven de betalende magazines. Waarom investeert een brand als Delhaize in een klassiek medium?...
Read More
Lise-Marie D’Hooghe

Speed Sessions2 15:30 - 16:30

Native
Waar staat native: 3 mediagroepen en hun succes-case
Start-ups
Start-ups met content: 3
THE POWER OF PRINT
 

Dirk Vandekerckhove, Mediafin

Mediafin probeert hetzelfde als de redacties als het aankomt op native advertising. Met de verhalen die ze op maat van hun klanten maken, een impactvolle connectie creëren met de lezerscommunities...
Read More
Dirk Vandekerckhove

NORA VANDERSCHRICK, DE PERSGROEP: Case: Lidl

Nina kookt is een kookkanaal opgericht op nina.be, een subkanaal van hln.be met Lidl als hofleverancier van dagelijkse videorecepten. Het doel: de surfer inspireren en helpen om dagelijks een verse...
Read More
Nora Vanderschrick

Rudi Janssens, VAR

Villa 84 is een native advertisingcase van Studio Brussel met Telenet. Telenet wil de waarde van haar producten naar voor brengen door een flashback naar de pre-Telenet tijd. In samenwerking...
Read More
Rudi Janssens

SAM BERTELOOT, SNACKBYTES

Snackbytes werd in maart 2015 opgericht. De jonge start-up produceert digitale content voor haar klanten. Video producties, blogs, infographics, animaties… die merken via sociale media of hun eigen digitale platformen kunnen...
Read More
Sam Berteloot

Joris De Lamper, Yondr: Virtual Reality, a Marketing Reality

Yondr, een award winning agency, is op een missie om unieke en spannende Virtual Reality-ervaringen te creëren door middel van 360 ° video en 3D-animatie. Door samenwerking en constante iteratie...
Read More
Joris De Lamper

RUTH JANSSENS, SMALL TEASER: publish together – earn together

Small Teaser is een community blogging platform. Bloggers hoeven alleen content aan te leveren en Small Teaser doet de rest. Met andere woorden, het platform zorgt voor publiek en het...
Read More
Ruth Janssens

TATJANA RAMAN, Welcome Media

Steeds meer en meer merken genereren impact bij de consument aan de hand van magazines. Daarbij zorgt relevante content en een weloverwogen targeting voor een hoge brand interaction. Aan de...
Read More
Tatjana Raman

Thomas Buytaert, Content Connections: Mediazine

Mediazine is hét referentieblad op het vlak van digital lifestyle en elektronica. Elk nummer telt meer dan 100 pagina’s en staat boordevol informatie over elektronica, games, muziek en film die...
Read More
Thomas Buytaert

PIETER VEREERTBRUGGHEN, Cypres: Sparkle (Bpost)

Voor bpost maakt Cypres Sparkle, een magazine dat de brievenbus als touchpoint op de agenda van agentschappen en adverteerders zet. Sparkle focust niet exclusief op die brievenbus, maar gaat in...
Read More
Pieter Vereertbrugghen

Workshops2 15:30 - 16:30

Content & Commerce
Kan content tot sales leiden in een editorial format?
Formats
 
How to start
Van start met contentmarketing

Nico Smout (Sanoma) & KATHLEEN KIEBOOMS: VTWonen

In deze de sessie  belichten Nico Smout en Kathleen Kiebooms hoe Vtwonen evolueerde van een magazine naar een 360° merk en welke rol content speelt in het aanjagen van e-commerce.
Nico Smout
Kathleen Kiebooms

Frederik De Swaef, FLAIR

Hoe kan e-commerce, native advertising en affiliate marketing ervoor zorgen dat Flair.be niet alleen een vaste waarde is in de Top 25 van de CIM bereikcijfers maar ook een pionier...
Read More
Frederik De Swaef

Aart Lensink: De kracht van formats

Content is de beste brandstof in marketingland. Maar wat is het beste strategische domein dat past bij het merk? Formats vormen in een overvolle contentwereld de beste houvast. Wat zijn...
Read More
Aart Lensink

Van start met contentmarketing

Gaande van wat je zeker niet mag vergeten tot welke fouten je absoluut moet vermijden, leiden Michel Libens en Koen Denolf jou door alle aspecten van het contentmarketingvak. Michel Libens...
Read More
Koen Denolf
Michel Libens

Bij de Round Up hoeft u geen keuze te maken. Samen met alle andere deelnemers woont u elke spreker van de Round Up bij.

ROUND UP 16:30 - 17:00

Joël De Ceulaer

Joël De Ceulaer

Receptie 17:00 - ...