Sessie 1

23 Apr 2018
17:30 - 20:30
AP Hogeschool, Meistraat 5, 2000 Antwerpen

Sessie 1

Situering van content marketing + de nieuwste trends (overzicht van recente onderzoeken, inzichten en voorspellingen).

Geschikt voor

Deze sessie is geschikt voor communicatie-, media-& marketing professionals en alumni/laatstejaars-studenten communicatie, marketing en journalistiek die willen te weten komen wat deze nieuwe communicatiediscipline kan betekenen voor de merken, overheden, media, organisaties waar ze voor werken of willen werken. Voor wie nog geen noties heeft van dit vak, is de eerste sessie zeker een must om de andere sessies verder te kunnen volgen.

Wat staat er op het programma?

  • Korte introductie content marketing aan de hand van een aantal spraakmakende internationale cases
  • Situering content marketing binnen het veld van marketing, communicatie en journalistiek
  • De 4 kernprocessen van content marketing
    • strategiebepaling
    • contentcreatie en productie
    • contentdistributie
    • conversie
  • Overzicht recente onderzoeken, inzichten en voorspellingen content marketing.

Wie is er aan het woord?

Lesgever van dienst is Chris Van Gils, docente content marketing aan AP Hogeschool en content architect. Als Content Marketing Director voor Sanoma was Chris verantwoordelijk voor de content marketing-activiteiten van de Sanoma-groep. Ze werkte content marketing-strategie├źn uit voor tal van nationale en internationale klanten zoals P&G, Ici-Paris XL, BNP Paribas Fortis, Electrabel, bpost, Telenet, Van de Velde, Carrefour, De Lijn, Akzo Nobel en Plan International en realiseerde meerdere award-winning multichannel contentprojecten.