Sessie 3

14 Mei 2018
17:30 - 20:30
AP Hogeschool, Meistraat 5, 2000 Antwerpen

Sessie 3

De nieuwste distributiemodellen van content (content-activatie, native advertising, POE-media-digital & social activatie).

Waar gaat deze sessie over?

  • DE NIEUWSTE DISTRIBUTIEMODELLEN VAN CONTENT
  • HOE PAID/OWND/EARNED MEDIA (POE) INZETTEN?
  • CONTENT-ACTIVATIE: DIGITAL & SOCIAL
  • SEO & SEA
  • CONTENT CAMPAIGNING
  • NATIVE ADVERTISING VANUIT CONTENT MARKETING

Wat staat er op het programma?

  • Context: bespreking van het nieuwe eco-model van content waarbij brands, publishers worden en publishers multi-channel brands ontwikkelen en het effect daarvan op de content-distributie-& activatiemodellen
  • Het paid/owned/earned model. Hoe een publiek opbouwen met owned media en bereik boosten met paid media? Hoe earned media krijgen?
  • Activatie van content assets door digital & social activatie
  • Het belang van SEA & SEO. Hoe bepalend zijn deze voor de opbouw van de content-strategie?
  • Hoe werkt content campaigning?
  • Hoe werkt native advertising? Hoe werken met native advertising vanuit content marketing assets?

Wie zijn de lesgevers?

Moderator is Chris Van Gils, docent content marketing aan AP hogeschool en content architect . Zij nodigde twee gast-docentent uit om nader in te gaan op de modellen en best practices van content-distributie en content activatie. CLO WILLAERTS, digital marketing expert, auteur van de publicaties consultant en trainer Clo Willaerts is een gerespecteerde blogster en en MarCom-professional noemen met meer dan 30.000 followers op Twitter. Als consultant hielp ze tal van ondernemingen digitaal transformeren. Ze publiceerde ook twee boeken “The Conversity Model” en “Altijd naakt” en is in volle voorbereiding van haar derde boek. CAROLINE HOMBROUKX, online marketing consultant bij The Reference, zal dieper ingaan op het belang van SEA & SEO voor content marketing.