Sessie 4

31 Mei 2018
16:00 - 21:15
Kinepolis Brussel

Sessie 4

Het gebruik van video in content marketing

Deze sessie wordt gegeven op het Belgian Corporate Video Festival. Het Belgian Corporate Video Festival start om 16u15 met twee inspiratiesessies. Met Elian Wils en Carlijn Postma wist het Festival twee topsprekers uit Nederland te strikken. Zij bieden de nodige inspiratie om tot een krachtige corporate video te komen en vertellen u over de kracht van video in een content marketing strategie.

Waar gaat deze sessie over?

  • Content marketing strategie volgens de methodiek mediadenken
  • Leer inzicht te krijgen in de contentbehoefte van je publiek met de publieksreis

Wat staat er op het programma?

  • Laat je inspireren tot het schrijven van je eigen verhaal voor content marketing mbv televisieseries.
  • Leer hoe je inzicht krijgt in de contentbehoefte van je publiek mbv de publieksreis

Deel 1  “Who cares?”

Inhoud

Kijken naar een saaie video voelt ongeveer hetzelfde als het missen van je afslag op de autosnelweg: plots lijkt elke voorbijgaande minuut een pijnlijke verspilling van je dierbare tijd. Niemand wordt content professional om dit soort producties te creëren, niemand deelt ze, ze bereiken tegenovergestelde resultaten en toch gebeurt dit nog regelmatig. Tijdens zijn uiteenzetting bespreekt Elian Wils de verschillende manieren om u en uw klant op het juiste spoor te houden, en de juiste afslagen uit te lichten voordat u ze mist.

Spreker

Elian Wils is een creatief ondernemer, marketingcommunicatie strateeg, maker van virale video’s, filosoof, blockchain-fan en een amateur pokerspeler. Verschillende van zijn video’s werden meer dan een miljoen keer bekeken. Hij heeft Big Shots Group, een leidend Nederlands bedrijf, opgericht en verkocht, adviseert de grootste bedrijven en de kleinste start-ups en startte in 2016 een YouTube kanaal dat nu meer dan 700.000 volgers heeft.

Deel 2:  “De methodiek van het mediadenken en het gebruik van video”

Inhoud

In de presentatie van Carlijn Postma leert u de contentbehoefte ontdekken van uw publiek aan de hand van de methodiek van het ‘Mediadenken’. Via ‘een publieksreis’ maakt ze  inzichtelijk met welke content uw publiek zo lang mogelijk verbonden blijft. Verder zal ze u  inspireren tot  het schrijven van het verhaal van uw bedrijf en/of merk  met behulp van televisieseries.

Spreker

Carlijn Postma is een content marketing strateeg uit Nederland waar ze het snelgroeiend content marketing bedrijf  The Post leidt. Ze schreef verschillende boeken over social en content marketing, veel artikels voor Nederlandse marketingblogs en voor de CMI-blog. Ze creëerde haar eigen beproefde methodologie genaamd “mediadenken” die geïnspireerd is door journalistiek en televisieseries met verschillende tools zoals ‘contentbehoefte’ en ‘de publieksreis’. In 2014 kwam Carlijn terecht op de 27ste plaats in de internationale Onalytica-lijst van influencers over content marketing. Vorig jaar werd ze verkozen tot Content Marketing Vrouw van het jaar in Nederland.