Postgraduaatanita, anita dierckx, innovita, content, content marketing, communication, web, webevent, marketing, antwerp, communic

Anita is actief als freelancer, en startte onlangs haar eigen bedrijf ‘Innovita’ waarbij ze start-ups helpt groeien. Toen ze Innovita in haar startblokken wou zetten, besefte ze dat haar plan van aanpak niet echt duidelijk was. Zo kwam ze via het BAM-evenement bij Chris Van Gils terecht, en leerde ze de opleiding Content Rules?! kennen.  De opleiding gaf haar de handvaten en de expertise die ze nodig had om haar ideeën om te zetten in een concrete strategie. Anita wou liefst zo ver mogelijk wegblijven van ‘platte verkoop’, en wou duurzame relaties opbouwen.  Tevens gaf deze opleiding een boost aan haar creativiteit en ondernemerszin.

 

Volgens Anita is de opleiding een perfecte aanvulling voor ondernemers en start-ups. Je leert er onder andere hoe je jouw bedrijf het best kan positioneren in de markt. Content marketing is dus zeker geen platte verkoop. Ook raadt Anita aan om als marketeer, deze opleiding te volgen, omdat het volgens haar belangrijk is om de eerste stappen als start-up op een correcte manier te zetten. Want ‘time is money!’.

 

Als case werkte ze tijdens de opleiding aan het opbouwen van haar eigen bedrijf. Haar mentor, Frederic Picard, hielp hierbij Innovita op de juiste manier in de markt te zetten, andere focussen te leggen en standpunten te herzien.

 

Vandaag komt Anita’s verworven kennis nog steeds van pas. Nu helpt ze ondernemers om op dezelfde manier op te starten, zoals ze zelf geleerd heeft tijdens de opleiding, namelijk met nuances. Bovendien kan ze altijd terugvallen op haar netwerk dat ze tijdens het postgraduaat heeft opgebouwd.