Nadat Astrid haar bachelor in toegepaste taalkunde en master in meertalige communicatie afrondde, stootte ze toevallig op het postgraduaat content marketing. De combinatie van het digitale, strategische en creatieve aspect was een perfecte aanvulling om haar kennis te vergroten.
Volgens Astrid is elke module een perfecte toevoeging waarbij gastsprekers de theorie omzetten naar het bedrijfsleven. De passie die de experts deelden met de studenten, was voor haar enorm inspirerend.
Elke student kiest een eigen case om tijdens de opleiding aan te werken. Astrid koos voor het wijndomein van haar ouders. Deze opleiding was de ideale gelegenheid om een strategisch content marketing plan op te stellen voor dat bedrijf.
Astrid kon elke module toepassen op haar case met als doel: concrete doelgroepen en doelstellingen definiëren én dit vervolgens door te spelen naar communicatie & om te zetten in content. Kortom, elke module heeft een meerwaarde voor de case. Gastsprekers geven zeer behulpzame tips die zowel voor verschillende sectoren alsook voor startende content marketeers enorm relevant zijn.