Bron foto: Virtual Umbrella / Ørsted
Tijdens Content (Net)Works, onze alumni- en netwerkavond, konden gasten een virtuele ervaring beleven in het VR-lab. Een spannend tripje naar de ruimte werd mogelijk gemaakt door Ørsted. Het Deens energiebedrijf groeide de afgelopen jaren uit van een fossiel brandstofbedrijf tot een duurzaam energiebedrijf. Sinds 2019 is het bedrijf erkend als ‘s werelds meest duurzame energiebedrijf in de Corporate Knights Global 100-index.
Samen met Amerikaanse en Europese astronauten werkte Ørsted aan een virtuele ruimtemissie die mensen kunnen ervaren. Agentschap Virtual Umbrella werkte samen met VR-productiestudio Surround Vision om Ørsted te ondersteunen bij de lancering van het ‘Space Safari’-project in 2019. Het bedrijf gelooft dat als meer mensen de wereld vanuit een astronautenperspectief zouden kunnen zien, er een groter verantwoordelijkheidsgevoel voor de aarde zou ontstaan en groene actie zou versnellen.
Actie tegen klimaatverandering bevorderen: dat is dus het doel van Space Safari. Door kijkers mee te nemen op een inspirerende reis in de ruimte, worden ze milieubewuster en gaan ze bijdragen aan een groenere wereld. Dat is in ieder geval de bedoeling van Ørsted.
Space Safari werd op de UN Climate Summit van 2019 gelanceerd waar 200 personen en wereldleiders de ervaring gelijktijdig bekeken. Meer dan 6 miljoen mensen werden door Ørsted virtueel de ruimte ingestuurd met hun VR-ervaring.